Els nostres fills i filles són a la xarxa, nosaltres on som?

AFA Fòrums Els nostres fills i filles són a la xarxa, nosaltres on som?

S'estan mostrant 9 fils de resposta
  • Autor
    Entrades
    • #6506 Respon
      administrador
      Gestor de comptes
      -Saps quina és la edat mínima per a tenir un perfil en una xarxa social a l’estat espanyol?
      -Coneixes els conceptes de: Identitat digital, Reputació digital i petjada digital?
      -Saps què vol dir “Netiqueta”. 
      -Podries anomenar 2 o 3 perills de la Xarxa?
    • #6510 Respon
      Pietat
      Visitant

      Ostres, quines preguntes més interessants, i difícils!! Segur que el dijous obtindrem moltes respostes…
      A mí, personalment, em preocupa el tema de la seguretat de la canalla en l’ús de les noves tecnologies… Realment, les noves tecnologies de la informació (TIC) avancen molt ràpid i per nosaltres no sempre és fàcil seguir-els-hi el ritme… a diferència dels nens, que s’adapten molt més ràpid de nosaltres… però no sempre són conscients del perill que suposen…. ni dels nous perills que es generen!

      Els mossos tenen a la web un recull d’informació molt interessant, al respecte:
      https://mossos.gencat.cat/ca/temes/families-i-escoles/Internet-aplicacions-ordinadors-i-dispositius/

      M’ha agradat, especialment, el conte per als més petits!!:
      http://apdcat.gencat.cat/ca/actualitat/noticies/noticia/Un-conte-la-millor-manera-perque-els-mes-petits-aprenguin-a-protegir-la-seva-privacitat

    • #6511 Respon
      jordi
      Visitant

      Hi ha manera de fer un “protocol” per a marcar un inici a la dispocio d’un mobil per edats als nostres fills a la propia escola? Es a dir, a dir, pactar la edat

    • #6512 Respon
      Laia
      Visitant

      Sento que vaig molt peix amb aspectes relacionats amb l’ús de les xarxes socials, hi ha algunes de les preguntes plantejades que no sé com respondre-les!
      Dijous assistirem a una conferència molt interessant!

      Per començar a introduir-me al tema, he estat mirant l’apartat referent a les xarxes socials de la pàgina web de la Generalitat, us deixo l’enllaç per si a algú li interessa:

    • #6513 Respon
      Laia
      Visitant
    • #6517 Respon
      Sandra
      Visitant

      A mi m’agradaria poder tenir més eines per saber com protegir als nostres fills i filles quan pengem fotografies seves a les diferents xarxes socials. És un tema que crec que els pares i mares no en som prou conscients de la repercussió que té.
      M’ha semblat interessant aquest enllaç de recomanacions:

    • #6518 Respon
      Rallo de Lus
      Visitant

      Hola a tothom1
      M´agradaria abordar el tema de l´alarmisme que, de vegades, plantegem quan situacions noves ens produeixen incertesa o manca de control a nosaltres mateixos, els adults. Tal pot ser el cas de les tecnologies digitals de comunicació i entretiment de què fem ús i, cada vegada més aviat, fan ús els nostres fills i filles. Remenant una mica he trobat dos articles d´experts que exposen postures contraposades enfront la qualificació d´”adicció a les noves tecnologies”. Us els adjunto per si us ve de gust llegir-los i us poden ajudar a formar-vos una opinió més fonamentada sobre la qüestió.
      Salut!

      España se prepara para una nueva adicción
      España se prepara para una nueva adicción

      Desmontando “Salvados:conectados y la adicción al móvil

      Desmontando “Salvados: conectados” y la adicción al móvil

    • #6519 Respon
      Olga
      Visitant

      SE’NS GIRA FEINA!!
      De la conferència d’aquesta tarda m’enduc la idea que és necessari conèixer i estar al dia de les aplicacions que utilitzen les nostres filles i fills a la xarxa per tal de poder-los acompanyar en el seu us. Que és necessari parlar i establir unes normes de bones pràctiques per tal de prevenir-los, però també per estar disponibles si tenen algun conflicte i problema. L’edat en que accedeixen a les xarxes cada cop es mes temprana, un dels altres motius per a que les famílies estiguem informades.
      El Ramon ens ha deixat molt material per a llegir i agafar una visió mes àmplia del tema, jo crec que la desconeixença genera por i desconfiança, raó de mes per a que les famílies ens posem al dia amb aquest tema.

    • #6525 Respon
      Rallo de Lus
      Visitant

      Estic d’acord amb el que dius però no sé què passa ( i parlo exclusivament per mi) que noto com una resistència en monito-
      ritzar l’activitat a les xarxes del meu fill, com un pudor per respectar la seva intimitat. Val a dir que el Max ja farà 16 anys però no ho he fet des què li vam comprar el mòbil als tretze (sense que ell el demanès). I no cal dir que l’abast d’un ús inapropiat per desconeixement pot tenir conseqüències molt greus. De vegades em pregunto: si no li deixo les claus del cotxe per a què vagi a fer un tomb, si no li permeto fer un glop de la cervesa que em bec per sopar…com és que caic de quatre potes en la irresponsabilitat de no estar al cas del qué fa a internet? De vegades disfresso la resposta amb la confiança que li atorgo, encara que em sembla que em faig trampes al solitari…

    • #6543 Respon
      EdwarddoW
      Visitant

      Hi,Scene FLAC music club, Djs mp3 private ftp server.
      Music/Albums/Trance/Dance/House/Electro
      http://0daymusic.org

      Best Regards,
      Tom

S'estan mostrant 9 fils de resposta
Resposta a: Els nostres fills i filles són a la xarxa, nosaltres on som?
La vostra informació: